ON MY OWN

ON MY OWN

و به نام گناه که ثابت میکند تو آدمی و او خدا

تحلیلی بر کتاب 1984 اثر جورج اورول

کتابی را تصور کنید. که نگارنده آن، جهانی را برای شما به تصویر می کشد؛ که در آن تمامی امیال و تفکرات گوناگون بشری از نیازهای اولیه آن تا سوداسری هایی مانند: میل به آزادی، جسارت نقد، عاشق شدن و... را به گونه ای تحت اسارت خود در آورد که نه تنها هیچ راه فراری از آن وجود نداشته باشد‌‌؛ بلکه ذهن های مردم را چنان به خود مسموم سازد که با وجود تمام جنایتی را که هر روز با چشمان خود می بیند؛ مهر سکوت بر لب بگذارند و به پاکی حزب حاکم نیز همچنان ایمان داشته باشند.

در ابتدا ممکن است پس از فراغت از مطالعه چنین کتابی که صفحاتش کمتر از دیگری تنگ و تاریک نیست و فضایی مملو از خفقان برایتان ایجاد می‌کند؛ فکر کنید که چنین فضای، خیالی بیش نیست و امکان آن وجود ندارد که فکر را چنان در بند نگه داشت که 5=2+2  از آب در آید. و آدم ها در نهایت عاشق شکنجه گران خود شوند.

که متاسفانه با نگاهی به جهان پیرامون خود، باید گفت: که این نه تنها خیالی تیره بیش نیست بلکه واقعیتی است که منجر شده در شبکه های مختلف مجازی، 1984 is now در تعریف کتاب و یا تعبیر جهان کنونی به جمله ای معروف تبدیل شود.

در #کتاب_1984 شما خواهید دید: چگونه ذهن شهروندان با داستان های مبتذل جنسی و... که توسط حکومت به شیوه ای که خواندن و دست پیدا کردن به آنها (که در ظاهر غیر قانونی بنظر مي‌رسد)، آهنگ های عاشقانه مختلف (برای به اغما بردن نسل جوان و فعال) ، حواشی و فحاشی های را که همگی جرم به حساب می آیند اما در واقع محصول اتاق فکر حزب حاکم می باشد‌؛ تبدیل به تبری خواهد شد تا در آن آزادی ها را به تاراج و روابط را در بین توده کارگر به فساد و تباهی که آماجش از بین بردن یک رنگی و یک صدای در بین مردم است خواهد شد و از همه بدتر این که چگونه با از بین بردن و یا منحرف کردن نیازهای طبیعی بشر برای قشر دوم جامعه (کارمندان حزب) فکرهایشان را با درگیر نگهداشتن آنان به سرکوب نیازهای جنسی و بسیاری دیگر خود آلوده می‌کند.

و همچنین با مسموم کردن ذهن بچه ها از تقدسات ساختی برای جاسوسی والدینشان پرده بر خواهد داشت.

شما در این کتاب به اهمیت زبان و بسیط بودن آن برای شیوه و اندازه سطح تفکرات یک جامعه و همچنین به لزوم دانستن و حفظ گذشته از تحریف آنی آن برای توجیه کاستی ها از جانب حکام و بسیاری از موارد دیگر پی خواهید برد.

و البته که این تنها چندی از 137 موردی است که #george_orwell به آن در کتاب خود اشاره کرده است.

در انتها با این جمله، بحث بی پایان در مورد کتاب 1984 خاتمه خواهم داد.

وینست: #برادر_بزرگ هیچگاه خواهد مرد؟

اوبراین: البته که نه!

ساکو شجاعی

1398/1/4


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


All About Me :)

خان و خادم دیدم و مخلوق خالق ندیدم.
خاتون و خواجه دیدم و خالق مخلوق ندیدم.
اما هرچه را که ندیدم در چشمان کور عالم دیدم.
......................................
بر احساس ضرب خورده ام و سوار بر جسم باکره ام
میتازم از این قیل و قال تنهایی به سوی بیابانی نمادین
که هرچند دخترانش از خاک اند و خار اما می ارزند به صد گلبرگ و رنگ دختران خزان
-Sako-

Join Us

Join us in YouTube Join us in Telegram

documentary

    مستند سرای هیمن


    مستند سرگذشت محمد اوراز